Pozycjonowanie stron, czyli skuteczna reklama w Internecie

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się kupić coś lub skorzystać z jakiejś usługi, gdyż widziałeś jej reklamę w telewizji, czy Internecie, słyszałeś w radiu, bądź przeczytałeś w gazecie. Od tych dwóch ostatnich źródeł co prawda coraz bardziej się odchodzi, jednak dwa pierwsze pozostają ciągle środkami przekazu wywierającymi wielki wpływ. Chyba nie ma wśród nas osoby, która nie dałaby się od czasu do czasu zachęcić do kupna czegoś co w reklamie wygląda tak atrakcyjnie i przyciąga wzrok. Co jednak, jeśli to my chcemy coś sprzedać i to my musimy przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów i zainteresować ich naszą ofertą? Jednym ze skutecznych rozwiązań jest pozycjonowanie stron, które daje rezultaty, czasem nawet przerastające nasze oczekiwania.

Jak sprawić, aby pozycjonowanie strony było skuteczne?

W tym aspekcie również warto odwołać się do naszych własnych doświadczeń. Co sprawiło, że zdecydowaliśmy się kupić daną rzecz lub skorzystać z danej usługi przedstawionej w reklamie zobaczonej w telewizji lub Internecie? Prawdopodobnie ładna szata graficzna, atrakcyjnie przedstawiony produkt, ale wbrew pozorom to nie wszystko, a nawet nie najważniejsze elementy, które sprawiają, że reklama ma na nas taki wpływ. Równie ważne, a nawet ważniejsze jest regularne przypominanie się, czyli systematyczne powtarzanie danej reklamy produktu. Poza tym jest bardzo istotne wytworzenie w nas przekonania, że naprawdę bardzo potrzebujemy tej rzeczy, że nie możemy się bez niej obyć lub, jeśli nie jest to możliwe, że posiadając ją będziemy szczęśliwsi. Podobnie rzecz się ma z pozycjonowaniem stron. Z tą różnicą, że pozycjonowanie to nie tylko reklama wizualna (choć ta oczywiście może być jego częścią), ale także wiele innych elementów, które w rezultacie składają się na jedną całość i sprawiają, że nasza witryna jest bardziej dostrzegalna w Internecie, a co za tym idzie, przyciąga więcej potencjalnych klientów. Jednak, podobnie jak w przypadku każdej innej reklamy, musimy sprawić, żeby jak najwięcej osób zainteresowało się naszym produktem. Należy więc przedstawić go w sposób atrakcyjny, jako coś, co jest niezbędne do życia lub może znacząco wpłynąć na jego komfort, czy wyróżnić nas wśród innych albo sprawić, że sąsiedzi zaczną nam zazdrościć. Poza tym, pozycjonowanie stron www będzie skutecznie jedynie wtedy, kiedy będziemy regularnie powracać do potencjalnych nabywców z naszym produktem i przypominać się od czasu do czasu, podobnie jak w przypadku reklamy telewizyjnej.

Ile czasu potrzeba na dobre pozycjonowanie stron internetowych?

Nie da się tu określić sztywnych ram czasowych, gdyż pozycjonowanie trwa w zasadzie cały czas. Jeśli chcemy, aby nasza strona przyciągała klientów musimy dbać o nią bez przerwy i ciągle troszczyć się o skuteczną jej reklamę. Właściwsze byłoby zastanowienie się nad pytaniem ile czasu należy poświęcić na pozycjonowanie stron, aby dało ono pierwsze widoczne rezultaty. Choć zdania są tutaj podzielone (i nie ma się co dziwić, gdyż pierwsze efekty zależą od konkretnych wysiłków, ale także wkładu finansowego, który w przypadku każdej strony i każdej osoby będzie różny), nie ma co liczyć na natychmiastowe rezultaty. Minimalny czas jaki musi upłynąć przed pojawieniem się pierwszych efektów to nie dni, czy tygodnie, ale raczej miesiące. Właśnie dlatego nie wolno się zniechęcać, jeśli po dwóch tygodniach, czy miesiącu nie widzimy jeszcze żadnych efektów. Przyjdą one dopiero za jakiś czas, jeśli okażemy trochę wytrwałości i determinacji w dążeniu do celu.